Ik heb een plan

Of ik stond te springen om weer de sportschool in te duiken? Neuh, niet echt. Was het nodig? Ja, helaas. Ik dacht dat mijn goed aangelegde sportbasis van vijf jaar wel redelijk lang houdbaar zou zijn. Als in 3 maanden, vol leuke dineetjes en kroegentochten met mijn nieuwe liefde, lang. Toch dachten mijn buik en billen daar anders over.

Leg uit!

Er ontstonden lekkere zachte kussentjes, die heerlijk aanvoelde en mijn lichaam extra vrouwelijke kracht bijzette, maar “modelproof” was het niet meer. Dat werd mij ook op een vriendelijke manier, tijdens een bezoek aan mijn Duitse modellenbureau, verteld. Met mijn huidige lichaam kon ik volgens hen niet langs klanten gaan.

Als je letterlijk met je neus op de feiten gedrukt kan worden, dan zat de mijne nu tegen mijn wang geplakt. Er moest een plan komen!

In eerste instantie los ik problemen graag zelf op. Dus ik sleepte mezelf naar de sportschool en gebruikte wat oude trainingsschemaatjes. Ging zo hard touwtjespringen dat het leek alsof ik sneller door de grond wilde dan een pneumatische boor. Met uiteindelijk het frustrerende resultaat: er gebeurde niks. Misschien een paar kilo’s minder, maar qua centimeters, nul. En die zijn nou net zo belangrijk als je de kleding wil passen die de stylistes meebrengen.

Wat nu? Gelukkig had mijn modellenbureau ook wel door dat ik niet alleen maar frikandellenbroodjes naar binnen schoof, maar heel hard aan het trainen was om weer keihard te kunnen werken. Zij bleven me daarin stimuleren en gaven me de tip om een personal trainer in te schakelen.

Dat zag ik niet zo zitten. Los van de dure tarieven, stond het me ook tegen om met een trainer af te moeten spreken. Plannen is als model niet heel eenvoudig. Je weet nooit zeker wanneer en waar je werkt. Het moest dus iets worden waarmee ik werd gestimuleerd om te sporten én waarbij ik voedingstips kreeg.

In comes Personal Body Plan.

Een geniaal plan waarbij je zes maanden lang wordt gesteund in het bereiken van je doel. In mijn geval de gezellige vetjes verliezen. Ik vulde de meterslange vragenlijst in, downloadde de app en wachtte ongeduldig tot het 1 september was. Die dag ging er een wereld voor me open. Via de app had ik contact met mijn coach Kelly, zij wees me erop dat je in eerste instantie alle informatie over je heen moest laten komen. Ik, als perfectionist en grootste dictator van mijn brein, wilde alles meteen goed doen. Dat moest ik nog niet willen, volgens Kelly, het was vooral belangrijk om de gedragslessen te lezen, de app te begrijpen en te snappen wat er allemaal van je wordt verwacht.

Hoe werkt het?

kwarkmaal

Je krijgt elke 4 weken een nieuw schema, dat is aangepast op de fase waarin je je op dat moment bevindt. Het begon met 3 keer per week trainen en de verschillende spiergroepen wakker maken. Na verloop van tijd kreeg ik een schema met 4 trainingsdagen. Dat is wat veel, maar op een gegeven moment hoort het ook bij je leven. Naast de trainingsdagen heb je actieve hersteldagen en een rustdag. Een actieve hersteldag betekent dat je een lichte vorm van beweging doet, zoals joggen (dat is in mijn ogen niet licht) of yoga. Ik doe dit niet, ik vind 4 dagen per week trainen al voldoende en daarnaast fiets of wandel ik naar mijn werk. Moet ik lekker zelf weten!

De voedingsschema’s die ze geven kun je ook op je eigen manier volgen. Ik gebruik de handmethode, wat inhoudt dat je de verschillende voedingsgroepen met de hand meet. In de ochtend is dat bijvoorbeeld 2 handjes groente, 2 handjes eiwitten en twee gesloten handpalmen vetten. Ik heb nu besloten om alles te wegen en in detail bij te houden in de app. Op deze manier heb je een beter overzicht van alles wat je in je maag stopt. Het is dan ook makkelijker om gecontroleerd te “zondigen”, omdat je veel preciezer kunt zien hoeveel calorieën je al hebt gegeten.

Klinkt allemaal als veel werk?! Yup, dat is zeker zo. Maar doordat je om de 3 à 5 weken een update moet geven van je vorderingen, zie je dat het elke druppel zweet waard was en vergeet je alle hangry* momenten. De focus ligt bij Personal Body Plan op wat voor jou werkt, iedereen doet het op een andere manier, het belangrijkste is dat je het vol kunt houden.

Inmiddels kan ik niet meer zonder. Daarom ga ik voor de tweede ronde en start ik vandaag in de groep van maart. Benieuwd hoe ik die ga doorlopen? Blijf me dan volgen!

* Ik veranderde niet in een diva als ik honger had, maar in Kim Jong-un tijdens een parade waarin niemand gelijk loopt.

Follow my blog with Bloglovin

Copyright © 2015 Room for Food. All rights reserved.
Advertisements

5 gedachtes over “Ik heb een plan

  1. Irene Asscher zegt:

    Hahaha!! Leuke blog Roos!!

    Zou ik ook moeten doen! 😳

    Dat bodyplan, bedoel ik. Niet het blog.

    Liefs Irene.

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s